OSNOVE MENADŽMENTA U POLJOPRIVREDI (273291 M)

Nositelj kolegija

Opis kolegija

Cilj predmeta je upoznati studente s osnovnim pojmovima menadžmenta i primjenom strateškog i operativnog menadžmenta u poljoprivrednom sektoru.

Vrsta kolegija

ECTS: 5.00

Ocjenjivanje

Dovoljan (2): 60-69 bodova
Dobar (3): 70-79 bodova
Vrlo dobar (4): 80-89 bodova
Izvrstan (5): 90-100 bodova

Opis

Znanje studenata provjerava se i ocjenjuje kontinuirano tijekom trajanja predmeta „Osnove menadžmenta u
poljoprivredi“. Pri tome se vrednuje nazočnost i sudjelovanje u nastavi, izrađeni individualni i timski zadaci
studenata, izrada desetominutnog izlaganja i izrada poslovnog slučaja.
Kao okvir za ocjenjivanje definiran je minimalan i maksimalni broj bodova za pojedine aktivnosti:
- sudjelovanje u nastavi – minimalno 0 bodova, maksimalno 5 bodova,
- individualni zadatak studenata iz menadžmenta (desetominutno predavanje) – minimalno 5 bodova,
maksimalno 15 bodova,
- timski i individualni zadaci na vježbama – minimalno 5 bodova, maksimalno 10 bodova,
- izrada poslovnog slučaja – minimalno 20, maksimalno 40 bodova
- pismeni ispit/kolokvij – minimalno 20 bodova, maksimalno 30 bodova.
Bodovi se stječu kontinuirano tijekom trajanja nastave iz predmeta „Osnove menadžmenta u poljoprivredi“.
Zadaci studenata se ispravljaju u roku od 5 dana, a tijekom trajanja nastave student može pratiti broj bodova
koje je stekao individualnim uvidom u evidenciju. Pismeni ispit ispravlja se isti dan, te se rezultat ispita zbraja s
ostalim aktivnostima i upisuje kao konačna ocjena u ISVU sustav.
Minimalan broj bodova za prolaz iz predmeta „Osnove menadžmenta u poljoprivredi“ postavljen je apsolutno i
iznosi 60 bodova. Ocjena na ispitu iz predmeta se utvrđuje od ukupno postignutih bodova:
- 60-69 bodova – dovoljan (2)
- 70-79 bodova – dobar (3)
- 80-89 bodova – vrlo dobar (4)
- 90-100 bodova – odličan (5)

Ishodi učenja i način provjere

Ishod učenja
Prezentirati osnovne pojmove iz područja menadžmenta
Planirati poslovanje poljoprivrednog gospodarstva kroz različite metode (SWOT analiza, brainstorming, gantov dijagram, timski rad)
Formulirati ključne čimbenike za određivanje ciljeva poljoprivrednog gospodarstva
Odabrati potrebne podatke za donošenje poslovnih odluka i razvijanje ideja za poljoprivredni biznis kroz pretraživanje relevantnih baza podataka
Vježba na nastavi, izrada poslovnog slučaja
Prezentirati vlastite rezultate istraživanja široj publici

Izvedbeni plan nastave

Oblici nastave Mjesto izvođenja nastave
P V S
1 Menadžment u poljoprivredi i menadžer Predavaona
1.1 pojam i definiranje menadžera i menedžmenta, smisao, ciljevi, zadaci, aktivnosti, okolina i životni ciklus poljoprivrednog gospodarstva, vještine i uloge menadžera, razlike između efektivnosti i efikasnosti 4
2 Menadžerske i poslovne funkcije poljoprivrednog gospodarstva Predavaona
2.1 Planiranje, organiziranje, usmjeravanje/ vođenje i kontrola kao menadžerske funkcije te proizvodnja, marketing, financije i menadžment ljudima kao poslovne funkcije poljoprivrednog gospodarstva, odlučivanje i donošenje odluka, upravljanje vremenom 4
3 Odnos strateškog i operativnog menadžmenta Predavaona
3.1 osnovne razlike i karakteristike strateškog i operativnog menadžmenta, upravljanje vremenom 2
4 Osnove strateškog menedžmenta poljoprivrednog gospodarstva Predavaona
4.1 Strateško planiranje, analiza okruženja, SWOT analiza, brainstorming, vizija, misija, politika i ciljevi poljoprivrednog gospodarstva, kreiranje strategije, modeli strategija 4
5 Osnove operativnog menadžmenta poljoprivrednog gospodarstva Predavaona
5.1 Operativno planiranje, implementacija strategije, operacionalizacija strategije, gantov dijagram, kontrola i revizija. Time management 4
6 Poduzetnički menadžment Predavaona
6.1 poduzetništvo vs. menadžment, poljoprivrednici kao poduzetnici i kao menadžeri, poduzetničke osobine, temeljne značajke dobrog poduzetnika, ideje za poljoprivredni biznis, različite mogućnosti ulaska u posao, kako donijeti optimalnu poduzetničku odluku, potrebe za kapitalom, opremom i kadrovima 4
7 Poduzetnički menadžment u hrvatskoj poljoprivredi Predavaona
7.1 organizacijski oblici poljoprivrednih gospodarstava, registriranje poljoprivrednih gospodarstava, primjeri dobre prakse, institucionalna potpora i mogućnost apliciranja na projekte za poljoprivredne poduzetnike. Mogućnost terenske nastave na poljoprivredno gospodarstvo kao primjer dobre prakse u Hrvatskoj. 4
8 Marketing menadžment u poljoprivredi Predavaona
8.1 marketing orijentacija i marketing sustav, tržište, tržišni i prodajni potencijal, analiza tržišta, strateški i operativni marketing, marketing u praksi na primjerima dobre prakse na poljoprivrednim gospodarstvima. Mogućnost terenske nastave na neki od gospodarskih sajmova gdje će se uočiti promocijske opcije poljoprivrednih gospodarstava koje koriste u svojoj marketinškoj strategiji. 4
9 Desetominutno predavanje Predavaona
9.1 Samostalno izlaganje desetominutnog izlaganja od strane studenata prema odabranoj temi iz područja menadžmenta u poljoprivredi (time management) Rasprava 10
10 Vježbe Praktikum
10.1 Simulacija poslovnog slučaja poljoprivrednog poduzeća, od osnivanja tvrtke do odluke koju strategiju uzeti za budućnost, kreiranje strategije i na osnovu strategije kreiranje taktičnih i operativnih planova, izrada gantovog dijagrama. 2
10.2 Rad u grupama – kako donijeti odluku, individualno ili u grupi, što znači raditi u grupi i kakve su uloge, provedba Belbin testa 2
10.3 Rad u grupama – izrada SWOT analize za određeni poslovni slučaj poljoprivrednog poduzeća 2
10.4 Rad u grupama – brainstorming prema definiranoj temi npr. „Kako privući kupce da kupuju određeni proizvod“ 2
10.5 Izlaganje rezultata rada u grupama (vježbe rbr. 10.1-10.4). Rasprava 2
10.6 Primjeri dobre prakse poduzetničkih poduhvata u Hrvatskoj i zemljama Europske unije – individualni rad studenata. 2
10.7 Pretraživanje baza podataka DZSHR, TISUP – individualni rad studenata potrebnih za donošenje odluka 2
10.8 Institucije u funkciji razvoja poljoprivrednog poduzetništva, upoznatost studenata s navedenim institucijama, ocjenjivanje pojedinih institucija s obzirom na utjecaj na razvoj poljoprivrednog poduzetništva. Mogućnost terenske nastave u jednu od takvih institucija ili gost predavač iz jedne od analiziranih institucija. 4
10.9 zlaganje rezultata individualnog rada (vježbe rbr. 10.6-10.8). Rasprava 2
30 20 10

Obvezna literatura

  1. Svržnjak, Kristina: Osnove menadžmenta u poljoprivredi, interna skripta, Visoko gospodarsko učilište u Križevcima
  2. Deželjin, J. i dr.: "Poduzetnički management: izazov, rizik, zadovoljstvo", HITA, Zagreb, 2002.
  3. KORISNI LINKOVI: - Publikacije Centra za poduzetništvo po županijama u Hrvatskoj (www.poduzetnistvo.org) - Podaci i publikacije Hrvatske gospodarske komore, www.hgk.hr - Podaci i publikacije Ministarstva poljoprivrede www.mps.hr
  4. Certo, S.C., Trevis Certo: Moderni menadžment, Mate, 2009.

Preporučena literatura

  1. Nicholas C. Siropolis (1995): Menadžment malog poduzeća, četvrto izdanje, Mate, Zagreb (pojedina poglavlja)
  2. Caroselli, M. (2014): Vještine vodstva za menadžere, Mate: Zagrebačka škola ekonomije i menagementa

Sličan kolegij na srodnim sveučilištima

  • Menadžment i poduzetništvo u poljoprivredi, Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet
  • Osnove menadžmenta u poljoprivredi, Agronomski i prehrambeno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Mostaru

Prijava korisnika

Mrežna stranica koristi kolačiće (cookies). Kolačiće upotrebljavamo kako bismo personalizirali sadržaj i oglase, omogućili značajke društvenih medija i analizirali promet. Isto tako, podatke o vašoj upotrebi naše web-lokacije dijelimo s partnerima za društvene medije, oglašavanje i analizu, a oni ih mogu kombinirati s drugim podacima koje ste im pružili ili koje su prikupili dok ste upotrebljavali njihove usluge. Nastavkom korištenja naših internetskih stranica vi prihvaćate našu upotrebu kolačića. Polica privatnosti.