MARKETING I MENADŽMENT U POLJOPRIVREDI (96742)

Nositelj kolegija

Opis kolegija

CILJ PREDMETA: Upoznati studente s osnovnim pojmovima i primjenom marketinga i menadžmenta u poljoprivrednom sektoru.

Vrsta kolegija

ECTS: 4.00

Sati nastave: 60
Predavanja: 30
Auditorne vježbe: 20
Seminar: 10

Ocjenjivanje

Dovoljan (2): 60-69 bodova
Dobar (3): 70-79 bodova
Vrlo dobar (4): 80-89 bodova
Izvrstan (5): 90-100 bodova

Opis

Znanje studenata provjerava se i ocjenjuje kontinuirano tijekom trajanja predmeta „Marketing i menadžment u
poljoprivredi“. Pri tome se vrednuje nazočnost i sudjelovanje u nastavi, izrađeni individualni i/ili timski zadaci studenata,
izrada poslovne ideje te pismeni ispit.
Kao okvir za ocjenjivanje definiran je minimalan i maksimalni broj bodova za pojedine aktivnosti
- prisutnost i sudjelovanje u raspravama na nastavi vezano uz timske projektne zadatke – minimalno 5 bodova,
maksimalno 15 bodova
- individualni zadatak studenata iz menadžmenta (desetominutno predavanje) – minimalno 7 bodova,
maksimalno 15 bodova
- izrada poslovne ideje iz marketing menadžmenta – minimalno 30 bodova, maksimalno 40 bodova
- pismeni ispit – minimalno 20 bodova, maksimalno 30 bodova
Bodovi se stječu kontinuirano tijekom trajanja nastave iz predmeta „Marketing i menadžment u poljoprivredi“.
Zadaci studenata se ispravljaju u roku od 5 dana, a tijekom trajanja nastave student može pratiti broj bodova koje je
stekao individualnim uvidom u evidenciju. Pismeni ispit ispravlja se isti dan, te se rezultat ispita zbrojen s ostalim
aktivnostima upisuje kao konačna ocjena u ISVU sustav.
Minimalan broj bodova za prolaz iz predmeta „Marketing i menadžment u poljoprivredi“ postavljen je apsolutno i iznosi
60 bodova. Ocjena na ispitu iz predmeta se utvrđuje od ukupno postignutih bodova:
- 60-69 bodova – dovoljan (2)
- 70-79 bodova – dobar (3)
- 80-89 bodova – vrlo dobar (4)
- 90-100 bodova – odličan (5)

Ishodi učenja i način provjere

Ishod učenja
Prezentirati osnovne pojmove iz područja marketinga i menadžmenta
Planirati elemente promocijskog mix-a u cilju što bolje promocije poljoprivrednih proizvoda
Planirati poslovanje poljoprivrednog gospodarstva kroz različite metode (SWOT analiza, gantov dijagram, timski rad)
Odabrati potrebne podatke za razvoj poslovne ideje kroz pretraživanje relevantnih baza podataka
Prezentirati vlastite rezultate istraživanja široj publici
Procijeniti upravljanje vremenom

Izvedbeni plan nastave

Oblici nastave Mjesto izvođenja nastave
P V S
1 Predavanja Predavaona
1.1 Uvod u predmet: Hrvatsko obiteljsko gospodarstvo i njegova transformacija, pretpostavke poljoprivrednog gospodarstva (prirodni resursi, ljudski resursi, tehnologija) 2
1.2 Osnovni pojmovi i teorija marketinga (pojam, smisao, različite poslovne orijentacije, ishodište marketinga- ljudske potrebe i želje, suština proizvoda, vrijednost proizvoda, razmjena i tržište, marketing i različita stanja potražnje) 3
1.3 Elementi marketing mixa. Proizvod (kvaliteta, karakteristike, dizajn, pakiranje, etiketiranje, usluga kupcu). Cijena i ovisnost o ponudi i potražnji (ciljevi cijene, cjenovna elastičnost, troškovi, neke metode formiranja cijene) Kanali distribucije (funkcije kanala, broj posrednika i marketing sustavi), naglasak na direktnoj prodaji Promocija (ekonomska propaganda, unapređenje prodaje, publicitet, osobna prodaja) 7
1.4 Tehnike marketinga (segmentiranje tržišta, određivanje ciljnog tržišta, diferencijacija proizvoda, reklamiranje, razumijevanje kupca istraživanje i stvaranje tržišta 4
1.5 Menedžment i menadžment poljoprivrede (pojam i definiranje menadžera i menedžmenta, smisao, ciljevi, zadaci, aktivnosti, okolina i životni ciklus poljoprivrednog gospodarstva, vještine i uloge menadžera) 4
1.6 Menadžerske i poslovne funkcije poljoprivrednog gospodarstva (Planiranje, organiziranje, usmjeravanje i kontrola kao menadžerske funkcije te proizvodnja, marketing, financije i menadžment ljudima kao poslovne funkcije poljoprivrednog gospodarstva) 3
1.7 Osnove strateškog menedžmenta poljoprivrednog gospodarstva (Strateško planiranje, analiza okruženja, SWOT analiza, brainstorming, vizija, misija, politika i ciljevi poljoprivrednog gospodarstva, kreiranje strategije, modeli strategija) 3
1.8 Osnove operativnog menadžmenta poljoprivrednog gospodarstva (Operativno planiranje, implementacija strategije, operacionalizacija strategije, gantov dijagram, kontrola i revizija). Donošenje odluke timski ili individualno. Relevantne informacije kao glavni resurs u donošenju odluka . 4
2 Seminari Predavaona
2.1 Samostalno izlaganje seminara od strane studenata prema odabranoj temi iz područja menadžmenta (desetominutno predavanje – time menadžment). Rasprava 10
3 Vježbe Praktikum
3.1 Primjeri uspješnih hrvatskih poljoprivrednih gospodarstava. 1
3.2 Izrada gantovog dijagrama na vlastitom primjeru. 1
3.3 Rad u grupama/individualni rad – izrada plana komunikacije (kreiranje branda, boje logotipa, osmišljavanje reklamne poruke i slogana) na primjeru poljoprivrednog gospodarstva. 2
3.4 Rad u grupama/ individualni rad – izrada SWOT analize za određeni poslovni slučaj poljoprivrednog gospodarstva 1
3.5 Rad u grupama/individualni rad – kako donijeti odluku, individualno ili u grupi, što znači raditi u grupi i kakve su uloge u timu, provedba Belbin testa 2
3.6 Izrada poslovne ideje iz marketing menadžmenta. Izlaganje rezultata istraživanja 4
3.7 Terenska nastava – posjet poljoprivrednog gospodarstvu/instituciji/sajmu kao primjer dobre prakse u poljoprivrednom marketingu ili menadžmentu 8
3.8 Pretraživanje baza podataka DZSHR, TISUP – individualni rad studenata potrebnih za donošenje odluka 1
30 20 10

Obvezna literatura

  1. Svržnjak, Kristina: Osnove menadžmenta u poljoprivredi, interna skripta, Visoko gospodarsko učilište u Križevcima
  2. Kolega A., Božić M., (2001): Hrvatsko poljodjelsko tržište. Tržništvo, Zagreb (pojedina poglavlja)
  3. Kolega A., Kovačević D., (1995): Uspješna prodaja. Tržništvo, Zagreb.

Preporučena literatura

  1. Kotler P., (1994): Marketing management. Informator, Zagreb (pojedina poglavlja)
  2. Kohls R., Uhl N. J., (1998): Marketing of agricultural products. Purdue University, New Jersey (pojedina poglavlja)

Sličan kolegij na srodnim sveučilištima

  • Menadžment i poduzetništvo u poljoprivredi, Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet
  • Marketing u poljoprivredi, Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet

Prijava korisnika

Mrežna stranica koristi kolačiće (cookies). Kolačiće upotrebljavamo kako bismo personalizirali sadržaj i oglase, omogućili značajke društvenih medija i analizirali promet. Isto tako, podatke o vašoj upotrebi naše web-lokacije dijelimo s partnerima za društvene medije, oglašavanje i analizu, a oni ih mogu kombinirati s drugim podacima koje ste im pružili ili koje su prikupili dok ste upotrebljavali njihove usluge. Nastavkom korištenja naših internetskih stranica vi prihvaćate našu upotrebu kolačića. Polica privatnosti.