POSLOVNI NJEMAČKI JEZIK (38904)

Nositelj kolegija

Opis kolegija

Nastava iz kolegija „Poslovni njemački jezik“ izvodi se u obliku predavanja, vježbi i seminara i to u obliku 30 + 20 + 10. Predavanja obuhvaćaju jezične elemente i forme vezane uz poslovnu komunikaciju na stranom jeziku kao što je dogovaranje sastanka, telefonski razgovor, opis poduzeća, priprema prezentacije, pravila poslovne korespondencije, pravila e-mail korespondencije i sl. Vježbe su fokusirane izradu vlastitih dokumenata prema zadanom predlošku, pa tako studenti u sklopu vježbi izrađuju životopis, zamolbu za posao, upit, odgovor na upit, ponudu, reklamaciju i sl. Stručna praksa se izvodi u obliku grupnih i individualnih posjeta poljoprivrednim poduzećima na području grada Križevaca koji imaju kontakte s poslovnim partnerima iz zemalja njemačkog govornog područja, gdje studenti mogu aktivno upotrijebiti naučene vještine putem analize autentičnih poslovnih dokumenata na stranom jeziku.
Predavanja i vježbe se izvode u učionici tj. nekoj od dvorana učilišta. Od opreme i nastavnih pomagala predavač koristi računalo, projektor, slike, karte, audio-vizualne materijale, powerpoint prezentacije i sl.

Vrsta kolegija

ECTS: 4.00

Sati nastave: 60
Predavanja: 30
Auditorne vježbe: 20
Seminar: 10

Ocjenjivanje

Dovoljan (2): 60-69% na pisanom ispitu/kolokviju
Dobar (3): 70-79% na pisanom ispitu/kolokviju
Vrlo dobar (4): 80-89% na pisanom ispitu/kolokviju
Izvrstan (5): 90-100% na pisanom ispitu/kolokviju

Uvjeti za dobivanje potpisa

Redovito pohađanje predavanja
Izrada mape s predlošcima za poslovnu korespondenciju
Održana prezentacija na zadanu temu
Odrađene usmene vježbe (intervju za posao)

Opis

Studenti u sklopu predmeta izrađuju mapu s predošcima poslovne korespondencije, rade simulaciju intervjua za posao, simulaciju telefonskih razgovora i sl., održavaju prezentaciju na zadanu temu, polažu pisani ispit vezan uz nastavne cjeline obrađene u sklopu predavanja i vježbi.
Uvjet za polaganje modula je redovito pohađanje predavanja, vježbi i stručne prakse, te ostvareno pravo potpisa na kraju semestra. Kako bi student ostvario pravo na potpis, ne smije imati više od 20% izostanka s predavanja i vježbi, te mora održati prezentaciju na stručnu temu i sastaviti mapu dokumenata izrađenih tijekom pohađanja vježbi.
Ocjena iz kolegija „Poslovni njemački jezik“ sastoji se od sljedećih elemenata: kolokvij/pisani ispit, prezentacija, mapa, te usmeni ispit, od čega svaki elemenat čini 20% ukupne ocjene.

Opće kompetencije

CILJ PREDMETA: razvijanje temeljnih jezičnih vještina s naglaskom na jezik struke; osposobljavanje studenata za usmenu i pisanu poslovnu komunikaciju; osposobljavanje studenata za samostalno predstavljanje sebe i/ili tvrtke na stranom jeziku.
Nakon završenog predmeta studenti će znati koristiti osnovne elemente i forme poslovnog jezika, sastaviti osnovne dokumente poslovne korespondencije prema zadanom predlošku, analizirati autentične poslovne materijale na stranom jeziku, voditi poslovni telefonski razgovor, održati prezentaciju, predstaviti se u okviru intervjua za zaposlenje, kontaktirati strano poduzeće i sl. Očekivana razina znanja prema Europskom kvalifikacijskom okviru: čitanje: B2; slušanje B2, pisanje B1, govor B1.

Oblici nastave

  • Predavanja
    U sklopu predavanja se obrađuje 20 nastavnih cjelina vezanih uz određene segmente upotrebe poslovnog njemačkog jezika u poslovnom okruženju.
  • Vježbe
    U sklopu vježbi se rješavaju usmeni i pisani zadaci vezani uz 20 nastavnih cjelina vezanih uz određene segmente upotrebe poslovnog njemačkog jezika u poslovnom okruženju.
  • Auditorne vježbe
    Uz određene nastavne cjeline studenti rješavaju i slušnu vježbu prilikom koje razvijaju vještinu slušanja kao jednu od četiri zadane vještine u sklopu Europskog referentnog okvira za jezike.
  • Jezične vježbe
    U sklopu vježbi studenti sudjeluju u diskusijama, odgovaraju na pitanja otvorenog tipa, iznose i argumentiraju svoje stavove vezane uz određenu temu iz područja upotrebe stranog jezika u poslovnom okruženju.
  • Seminari
    U sklopu seminara studenti pripremaju prezentaciju vezanu uz upotrebu stranog jezika u poslovnom okruženju (prezentacija tvrtke, proizvoda i sl.). U sklopu prezentacije koja traje 10 - 15 minuta nastavnik ocjenjuje layout, pravopis, izvedbu, sadržaj, jezik i komunikacijske vještine.
  • Provjere znanja
    Studenti izrađuju mapu predložaka poslovne korespondencije, prezentaciju, te polažu pisani i usmeni ispit.
  • Konzultacije
    Prema dogovoru uz prethodnu najavu na vpapic@vguk.hr

Ishodi učenja i način provjere

Ishod učenja
Kreirati životopis, zamolbu, poslovno pismo, poslovnu elektroničku poštu, narudžbenicu, fakturu itd.
Odabrati osnovne jezične zakonitosti prema zadanom predlošku
Osmisliti prezentaciju tvrtke / ustanove na stranom jeziku
Integrirati naučene izraze u kombinaciji s komunikacijskim vještinama u aktivnoj jezičnoj pisanoj i govornoj produkciji

Način rada

Obaveze nastavnika

Dostupnost studentu u vidu pružanja povratnih informacija vezanih uz nastavne cjeline obrađene u sklopu predavanja i vježbi

Obaveze studenta

Redovito pohađanje predavanja i vježbi
Priprema 1 prezentacije
Polaganje pisanog ispita
Izrada mape predložaka vezanih uz poslovnu korespondenciju
Polaganje usmenog ispita (diskusija vezana uz temu iz područja upotrebe stranog jezika u poslovnom okruženju, npr. intervju za posao, sl.)

Izvedbeni plan nastave

Poveznica na Izvedbeni plan nastave

Oblici nastave Mjesto izvođenja nastave
P V S
1 Poslovni njemački jezik, 3. semestar Predavaona
0 0 0

Polaganje ispita

Ispiti se održavaju tijekom zimskog, ljetnog i jesenskog ispitnog roka najmanje po dva puta, a tijekom semestara jednom mjesečno i objavljuju se na mrežnim stranicama Veleučilišta
Konzultacije za studente održavaju se prema prethodnoj najavi u dogovorenom terminu.
Uvjet za polaganje kolegija je redovito pohađanje predavanja, vježbi i seminara, te ostvareno pravo potpisa na kraju semestra. Kako bi student ostvario pravo na potpis, ne smije imati više od 20% izostanka s predavanja i vježbi, te mora održati prezentaciju na stručnu temu i sastaviti mapu dokumenata izrađenih kao seminarski rad.

Tjedni plan nastave

  1. Einführung in den Lehrplan Vorstellungsgespräch der Studenten
  2. Wie schreibt man einen Geschäftsbrief Ein Telefongespräch
  3. Wie schreibt man sein CV? Ein Bewerbungsschreiben
  4. Rund um die Firma – Unternehmenstypen Wichtige Rechtsformen: GmbH i AG
  5. Am Arbeitsplatz – Die Firmenorganisation Unterweisung, Arbeitschutz
  6. Geschäftskorrespondenz
  7. Kommunikation, ja – aber wie? Ihre Kompetenz am Telefon
  8. Vereinbarungen und Verpflichtungen Der Service Auftrag
  9. Zahlungsverkehr Bilanz: Wie war es, wie ist es heute?
  10. Leasing, Gewährleistung und Garantie
  11. Die Mitarbeiter im Betrieb Geschäftsführung
  12. Steuern und Sozialabgaben im Vergleich
  13. Auf der Messe Import – Export
  14. Ich möchte hier arbeiten
  15. Präsentationen der Studenten

Obvezna literatura

  1. Jorg Braunert und Wolfram Schlenker (2010): Unternehmen Deutsch Aufbaukurs – Lehrbuch und Übungsbuch (odabrani materijali), Klett Verlag

Preporučena literatura

  1. Isabel Buchwald-Wargenau, Dagmar Giersberg (2022): Im Beruf Neu B1, Deutsch als Fremd und Zweitsprache, Hueber Verlag
  2. Corinna Gerhard (2022) Aspekte Beruf B1: Deutsch für Berufssprachkurse. Kurs- und Übungsbuch mit Audios, Klett Sprachen GmbH
  3. Andrea Farmache, Roderich Grauer, Friedrich Schregel, Udo Tellmann (2019): Deutsch intensiv Berufliches Deutsch B2, Das Training für Beruf und Alltag, Klett Verlag

Prijava korisnika

Mrežna stranica koristi kolačiće (cookies). Kolačiće upotrebljavamo kako bismo personalizirali sadržaj i oglase, omogućili značajke društvenih medija i analizirali promet. Isto tako, podatke o vašoj upotrebi naše web-lokacije dijelimo s partnerima za društvene medije, oglašavanje i analizu, a oni ih mogu kombinirati s drugim podacima koje ste im pružili ili koje su prikupili dok ste upotrebljavali njihove usluge. Nastavkom korištenja naših internetskih stranica vi prihvaćate našu upotrebu kolačića. Polica privatnosti.